וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לנו מבחר ענק של אפשרויות": ההנאות שלא האמנתם שקיימות בבתי דיור מוגן

בשיתוף אגוד בתי דיור מוגן

22.10.2020 / 11:02

דבורה קמינר בת ה-95 מעבירה לדיירים שיעורי התעמלות "כדי לשמור על הכושר הגופני". חיים מור חיים נהנה מסדנת שוקולד. והם ממש לא לבד. בבתי הדיור המוגן מציעים שלל אפשרויות, כולל הופעות והרצאות, חדרי כושר, בריכות שחייה, מגוון עצום של חוגים וכל דבר שתוכלו לדמיין

דבורה קמינר הייתה מורה לחינוך גופני במקצועה, עד שפרשה לפני קרוב לשלושה עשורים. גם בעלה יצא לפנסיה ויחד, השניים החליטו בשלב מסוים שהגיע הזמן - ועברו לגור בבית דיור מוגן.

אלא שהאהבה של דבורה למקצוע ולנפש בריאה בגוף בריא מעולם לא פסקה וכך, גם היום, בגיל 95 (!) היא מעבירה באופן קבוע שיעורי התעמלות לדיירים השונים בבית הדיור המוגן.

"עד הקורונה היינו עושים גם שיעורי התעמלות במים, הידרותרפיה כמו שקוראים לזה", היא מספרת. "הייתי עושה לכל אחד טיפול אישי, בהתאם לצרכים שלו. עכשיו אנחנו עושים התעמלות באולם עם מכשירים, כדי לשמור על הכושר הגופני של המבוגרים".

וכדי שלא תטעו לחשוב שמדובר בפעילות שמתקיימת כלאחר יד, היא מבהירה: "אני מגיעה חצי שעה לפני השיעור להכין הכל. אנחנו עושים עבודה אינטנסיבית של 45 דקות ובסוף איזה משחק קצר. בקורונה, אנחנו עושים הכל בקבוצות של 10 ואני מלמדת שלוש שעות ברצף, על המרפסת הגדולה והנהדרת שלנו או באולם. שיתוף הפעולה נהדר וההערכה והתודה של הדיירים מרחיבים לי את הלב".

חוג ההתעמלות הזה, שעוזר לבני הגיל השלישי להישאר פעילים ולהכיר אנשים דרך קבוצות האימון שלהם, הוא רק אחד מבין המגוון העצום של האפשרויות שאולי לא ידעתם, אך קיימות בבתי הדיור המוגן השונים בישראל. חיים מור חיים, שעבר לבית הדיור המוגן לפני כשנה וחצי יחד עם אשתו, מעיד שהוא מצא מקום מדהים, החל מצוות ההנהלה, דרך הצוות הפועל מדי יום ועד לדיירי המקום: "איכות הטיפול בנו גבוהה ביותר, עוטפים אותנו בדאגה ואכפתיות והכל נעשה בחיוך והרגשה נעימה".

אגוד בתי דיור מוגן. יח"צ,
חוגים מכל הסוגים/יח"צ

בבית הדיור המוגן מצא חיים שלל סדנאות וקורסים, כולל קרמיקה, עץ, ציור, חוג לשיחה באנגלית, חוג לפתרון תשבצי היגיון, חוג מולטימדיה ועוד, זאת לצד שיעורי התעמלות וחדר כושר ובריכה לשימוש הדיירים: "צריך רק דבר אחד", הוא אומר. "לרצות להיות פעילים. מי שחפץ בכך, ימצא אפשרויות ביד רחבה".

דבורה היא גם יושבת ראש ועד הדיירים, שמוביל, כמו ועדי דיירים רבים אחרים בבתי דיור המוגן השונים, הפעלות שונות אשר שומרות על הדיירים מאושרים, בריאים ומרוצים עד מאוד. כך למשל, בבתי הדיור המוגן השונים תוכלו למצוא באופן קבוע הופעות שונות, החל מזמרים מוכרים, דרך מקהלה של הדיירים או אמנים שמגיעים לעשות שמח. בנוסף, הדיירים נהנים גם מהרצאות מצוינות - בתקופה הנוכחית באמצעות ווידיאו או מאחורי מחיצה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

מעבר לעולם האמנות והדעת, בתי הדיור המוגן מלאים בחוגים - ריקוד, טאי צ'י, יוגה, סיפורי תנ"ך, כתיבה, פסיפס, תפירה וגם אפשרויות אינטראקטיביות, כמו שיפור יכולות המחשב ועוד. בימים רגילים יותר, הדיירים גם היו יוצאים יחד לטיולים ברחבי ישראל ואפילו בחו"ל. כמובן, הם גם ממשיכים ליהנות מחדרי אוכל מצוינים, שחלקם מובלים על ידי שפים מוערכים.

בבתי הדיור המוגן השונים תוכלו למצוא גם אולמות בהן אפשר להתכנס ולצפות יחד בסרטים, ספריות מלאות בכל טוב ובספרים ובמגזינים הכי עדכניים ואפילו מגרשי ספורט עבור כדורת, טניס ועוד. כל זאת עוד לפני שהזכרנו אירועים מיוחדים כמו חגיגות ימי הולדת בהשתתפות כל הדיירים, ערבי שירה בציבור, ערבי קוקטיילים, פיצות וכמובן חגים שהופכים לכיף אחד גדול בזכות הקהילה הנפלאה של דיירים הגרים יחדיו.

חיים מוסיף: "אני שואל את עצמי שוב ושוב מאיפה לכל מדריך יש את הסבלנות והחיוך שלא יורד לרגע. התשובה היא 'ככה אנחנו רגילים'. הם עושים הכל באהבה, תומכים ועוזרים ללא הפסקה. אני מברך בכל יום על כך שהגענו לכאן. יש לפעמים הרצאות על דברים שמעולם לא הכרתי, כמו פעילות המוח, מדינות שונות בעולם או תולדות הציפורים. זה פותח את המחשבה. היו לנו גם מופעים מוזיקליים. עכשיו, בזמן הקורונה, בהנהלה עשו הכל כדי להוסיף עוד ועוד, למשל סדנת שוקולד, יצירת נייר, עבודה בחוטי ברזל או קבלות שבת מדהימות בחצר, בקפסולות מסודרות. הכל כדי שנמשיך ליהנות".

למעשה, לא רק ההנאות השונות נמצאות בהישג יד תמידי, אלא גם צרכים יומיומיים מוצאים את דרכם אל בתי הדיור המוגן, כמו מניקוריסטיות או ספריות שמגיעות פעם-פעמיים בשבוע לבתים השונים, משלוח תרופות שהאחים והאחיות מזמינים עבור הדיירים, שירותי רפואה 24/7, משלוחים מהסופר ועוד. מי שלא רוצה או יכול, לא צריך לצאת מבית הדיור המוגן ויכול להמשיך לקיים שגרת חיים תוססת, ססגונית, פעילה ומלאה.

"יש לנו מבחר ענק של אפשרויות מכל סוג", מסכמת דבורה. "כל אחד יכול למצוא משהו שקרוב ללבו על מנת שיוכל להרגיש שהוא בבית כאן".

בשיתוף אגוד בתי דיור מוגן
  • עוד באותו נושא:
  • דיור מוגן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully