וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך משתלבים במהרה בבית דיור מוגן

בשיתוף אגוד בתי דיור מוגן

8.11.2020 / 11:06

ההרגשה הביתית שמחכה לבני הגיל השלישי בבתי דיור מוגן היא השילוב בין ההכוונה של מנהלי הבית לקבלת הפנים שמכינים הדיירים הוותיקים לאורחים החדשים. "מרגישים כאן בית"

מעברי דירה תמיד היו אירוע מכונן, בכל גיל, עבור כל אחד מאיתנו. יש מי שעבורו הסתגלות והתרגלות לבית חדש היא תהליך שלוקח זמן, אבל כמובן שישנם גם מי שמורגלים להפוך את המעבר לנעים ומהנה הרבה יותר.

לבני הגיל השלישי המצב הזה הופך לטבעי יותר ויותר, עם המגמה של המעבר מהבית לדיור מוגן. יותר ויותר אנשים עצמאים בגיל מבוגר, מבקשים לחיות בסביבת בני גילם, ולחוות ביחד איתם סביבה דינמית ופעילה.

צבי שיין התגורר במשך 35 שנים עם אשתו בדירת שישה חדרים ביקנעם. לפני שהשניים החליטו לעבור לדירה בבית הדיור המוגן דור טבעון, היו להם מחשבות על איך החיים ייראו בסביבה החדשה. "הבנו משהו חשוב - כדאי להגיע מרצונך לדיור המוגן. לא להגיע למצב בו הילדים דוחקים בך לבוא. אם היוזמה הזו היא שלכם ונעשית מהשיקולים שלכם, המעבר הרבה יותר פשוט ונעים".

כאשר מגיעים דיירים חדשים לדיור המוגן, הם מגלים מיד שהדיירים הוותיקים ממהרים "לאמץ" אותם ולעזור להם בהתאקלמות ובהכרת המקום. כך ניתן במקרים רבים להתרגל בקלות לסביבת המגורים החדשה, להכיר חברים חדשים וללמוד על סדר היום הפעיל שכולל חוגים, הרצאות, ספורט ועוד. "עבור מי שזקוק לאנשים סביבו, זה רעיון מצוין", אומר צבי. "הקליטה שלנו הייתה קלה מאוד".

גיתה דיסקין, המתגוררת כבר שמונה שנים בבית הדיור המוגן פרוטיאה בהר במושב שורש, מספרת על "קבוצת אחווה", שתפקידה לקבל את הדיירים החדשים שמגיעים לבית ולעזור להם עם הקליטה הראשונית. דיסקין עברה לבית הדיור המוגן זמן קצר אחרי שנפתח וראתה דיירים חדשים רבים מצטרפים ומשתלבים היטב: "יש לנו פה ממש אווירה של כפר, עם אוויר נקי ונוף מדהים".

אגוד בתי דיור מוגן. יח"צ,
מה להביא, על מה לוותר ומי מסייע לכם להשתלב?/יח"צ

מלבד ההתחברות לדיירים שכבר מנוסים בחיים המהנים בבית הדיור המוגן ויכולים לספר על כל ההטבות שאפשר ליהנות מהם, ישנה גם האפשרות לעצב את הדירה בבית הדיור המוגן על פי הנוחות והטעם האישי של כל דייר.

צבי ואשתו חילקו לא מעט דברים לבני המשפחה שלהם כאשר עברו לדירת שני החדרים בדור טבעון, אך הם לא שכחו להביא את מה שחשוב להם: "אנחנו לקחנו הרבה תמונות, אבל למי שיש צורך רגשי בספרים למשל, זה גם טוב", הוא מסביר. "שכרנו גם מחסן קטן לשים בו בגדי חורף וקיץ, כך שיש לנו יותר מקום בדירה לדברים שלנו, שאנחנו אוהבים. לכל השאר אנחנו לא מתגעגעים. היה לנו ברור איזה מהדברים שלנו אנחנו רוצים להביא איתנו לכאן".

גיתה, מצידה, ראתה במעבר לדיון מוגן הזדמנות להתחלה חדשה. "הבנתי שזה פרק חדש וחשוב בחיים, וזו הזדמנות טובה להיפרד מדברים ששייכים לפרק קודם בחיי. טוב לי פה ואני ממליצה לכולם. החברותיות שלי וקבלת הפנים הנעימה מהדיירים הוותיקים מחזקים כל יום מחדש את ההחלטה שלי לעבור לדיור מוגן".

צבי מבקש להעביר מסר לכל מי שרוצה לעבור לדיור המוגן ולא בטוח לגבי ההשתלבות: "לעבור לדיור מוגן זה בהחלט שינוי, אבל הוא שינוי מבורך. הציבור כאן עצמאי, ולא צריכים להיות עשירים כדי לגור בדיור מוגן. זה מתאים לכל מי שרוצה לחיות את חייו בהנאה ובסביבת בני גילו".

בשיתוף אגוד בתי דיור מוגן
  • עוד באותו נושא:
  • דיור מוגן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully