וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקות קורונה, מסכות, חיטוי: כך מתנהלים בתי הדיור המוגן בהצלחה בחודשים האחרונים

בשיתוף אגוד בתי דיור מוגן

18.11.2020 / 14:11

לאחר עצירה מוחלטת והתארגנות מחדש עם פרוץ המגיפה, בתי הדיור המוגן החלו לשוב לשגרה בעזרת הנחיות מעודכנות והקפדה יתרה בתחום ההתנהלות הרפואית. הדיירים המרוצים חשים "חיבוק חם והגנה"

בתי הדיור המוגן בישראל ניצבו בחודשים האחרונים בפני אחד האתגרים הגדולים ביותר שידעו: כיצד שומרים על בריאות ובטיחות הדיירים והצוות אל מול נגיף הקורונה?

עם פרוץ המגיפה לפני כחצי שנה, הבתים השונים הגיבו במהרה. תחילה נעצרו כמובן כל הפעילויות וההרצאות השונות, עד שהמצב החל להתבהר. בנוסף, איש לא הורשה להיכנס ולצאת מהבית.

בשלב הבא כמעט הכל החל לחזור לקדמותו, תוך הקפדה יתרה על הנחיות משרד הבריאות וגם כיום נערכים כל העת עדכונים בנוגע לנהלים השונים, במטרה להבטיח את המשך שגרת החיים בבתי הדיור המוגן.

כך למשל, מספרת לאה וולקוב, המתגוררת מזה כארבע שנים ב"עד 120", בית דיור מוגן בראשון לציון, כי בכל יום שלישי מגיע למקום צוות חיצוני המבצע בדיקות קורונה לכל הדיירים ולכל עובדי הבית.

"אני מרוצה מאוד מדרך ההתנהלות של הבית שלנו. ההגנה שמספקים לנו כאן והחיבוק שאנחנו מקבלים חמים מאוד".

לאה עצמה נאלצה פעמיים להיכנס לבידוד בשל חשש להימצאות ליד חולה, אך החשש הזה התברר כשגוי והיא הורשתה לצאת ולחזור לשגרה. "כל היום דואגים גם להזכיר לנו לעטות מסכות ולשמור על מרחק האחד מהשני, וכל זמן מה מגיעים ומחטאים היטב את כל הבית", היא מוסיפה.

א.ב.א אחוזת ראשונים. טלי שקרצי, מנהלת תרבות, ספורט וקהילה, אחוזת ראשונים,
כולם עוטים מסכות, נשמרים היטב ועוברים בדיקות קורונה/טלי שקרצי, מנהלת תרבות, ספורט וקהילה, אחוזת ראשונים

ומה לגבי מפגש עם משפחות? אנשים מבחוץ עדיין אינם יכולים להיכנס לתוך בית הדיור המוגן, אך הדיירים עצמם חופשיים לצאת ויכולים להזמין את משפחותיהם לישיבה בגינה היפה שבחזית הבית: "השמירה עלינו בלתי רגילה", מבהירה לאה בשמחה.

בית הדיור המוגן בחיפה, בו מתגוררת נעמי דותן, כל המטפלים והמטפלות, והעוזרים והעוזרות אשר נכנסים אל הבית מבחוץ עוברים בדיקות קורונה לפחות אחת לשבוע או שבועיים.

כמו לאה, גם היא מאוד מרוצה מהדאגה לכל הדיירים מצדו של הצוות ומספרת על ימי הקורונה הראשונים: "מי שנהג ללכת לחדר האוכל, קיבל את כל האוכל הביתה, בדיוק כמו שהוא אוהב, בלי שום טעויות. הכל היה סגור וארוז אישית והשאירו לנו גם מתנות שונות על הדלת".

נעמי מתגוררת כבר כשנתיים בדיור המוגן וגם היא שמה לב כמובן להקפדה של כל הדיירים ואנשי הבית על עטית מסכות, כולל בלובי של המבנה ואפילו באוויר הפתוח, כאשר ישנה פעילות במרפסת הענקית שבמקום.

ההרצאות שנערכו בבית ללא הרף לפני הקורונה חודשו לאחרונה והמרצים, למרות הקושי, נותרים עם מסכות לכל אורך ההרצאה וכך גם המאזינים כמובן. בנוסף, כל מי שמגיע לחדר הכושר מקבל מסכה שקופה וכפפות מיוחדות ונוחות לאימון ובבריכה ישנה הגבלה על כמות האנשים: "מותר לנו עד חמישה וזה משאיר המון מקום, כי יש לנו בריכה חצי-אולימפית", מתגאה נעמי. "עשיתי את עסקת חיי במעבר לדיור המוגן. ההתנהלות הרפואית מתחילת הקורונה הייתה יוצאת מן הכלל וקיבלנו טיפול מסור מכל הבחינות".

בשיתוף אגוד בתי דיור מוגן
  • עוד באותו נושא:
  • דיור מוגן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully